Mmm....



Detta är bland det godaste jagvet... åååh va hungrig jag blev....





Jebena är en eritreansk restaurang lite lustigt belägen i rådhusets tunnelbaneuppgång, men trots det väldigt mysig.
Maten är otroligt god och prisvärd, för runt hundralappen kan man nöjt rulla ut efter besöket.

Maten består av olika röror som äts med bröd - injera.
Det liknar nästan stora pannkakor, men har en mer “skummad” konsistens och en speciell smak.
Man äter med händerna genom att ta en liten bit av brödet och plocka upp röran med.
 Rörorna består av olika saker; nötkött, grönsaker, linser, kyckling etc.
Den gula röran på bilden är linser med jalapeno och den andra nötkött.
Det vita är keso, men i vanliga fall brukar det vara yogurt, som man kan ha för att lena smaken om man tycker det blir starkt.


Kommentarer
Postat av: annso

MMmmm .... maten ser njutbar ut=)vill oxå ha!

e du i sthlm nu eller???

jaaaa folk kan tyvärr vara mycket hemska.... okej nån vi båda känner? hmm.... ja jag tror nog jag vet vem det kan vara.... synd att man inte ens kan lita på sina närmaste=( hoppas du har ryckt upp dig lite iaf!!! för du e fin och bra som du e!

jag skriver mest i min egen blogg nu... denna: koppartrans.blogg.se, inte så mycket i den förra... men ibland så!

ha d suuuuper!!!!

2009-03-11 @ 14:10:48
URL: http://koppartrans.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nämen vad säger du..en vän? Får man fråga vem eller vill du hållla det för dig själv. Jag menar om man vet vem det är så kanske man ska akta sig för honom/henne!

Vad ska du göra i helgen då?

2009-03-11 @ 18:48:15
URL: http://http://angellicious.blogg.se/
Postat av: Hanna

lite läskigt ser det ut ju Linda med H! Vågar man verkligen äta sånt? fniss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0