Jag!

Detta är jag.

Jag snubblar, jag gör bort mig, gör misstag.. stora, små. Jag klantar mig på alla möjliga sätt ibland.
                   - Jag är mänsklig.

Jag är tjock. det har jag varit sen jag var liten. Jag vet det.. jag har blivit påmind om det.. HELA mitt liv. Av människor jag inte ens känner. Jag har hört alla glåpord som finns i synonymer till "tjockis". Folk väljer ibland att inte vara vän med mig. För att jag är tjock. Väljer att ringa en annan vän ist för mig när den ska ut på krogen tex. för att, kanske kommer killarna inte att gå fram till den när denne är med någon som mig. Det är inget någon berättat för mig.
                    - Det märks så tydligt ändå.

När jag var liten så slog min mamma mig. ganska hårt. Jag fick blåmärken ibland.. och ibland inte.
Hon var och är grov alkoholist. när jag var 11 år så skar min mamma upp handlederna framför mig, efter att hon hade slagit mig i ansiktet några ggr, tittade på mig och frågade..
                    - "Är du nöjd nu?"
Det var polis/ambulans jakt efter henne hela den natten. Min mamma klarade sig. Är det bra eller dåligt för mig?
Flera av mina vänner har sett min mamma slå mig. 
                    - Jag skämms för det.

Samma år som jag gick ut gymnasiet så fick jag reda på att min lillasyster blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa.
Det dödade mig inombords. Min syster, efter det gjorde flera.. flera i veckan, försök till att avsluta sitt liv.
Jag fick inte visa mig svag. 
                    - Det knäckte mig psykiskt.

Jag har aldrig haft en pojkvän. Eller känt mig älskad. Av någon. Kanske av Doris. Men ingen annan.. Jag är 25 år i år.. och jag vet inte hur det känns att vara trygg, älskad och riktigt lycklig.
                    - Jag bara finns. Men varför?

Jag har vänner. Ganska många. Jag litar fullt på mina vänner. iaf de närmsta.. Jag räknar mina nära vänner som min familj. Efter som jag inte har någon riktig familj.
                    - Ni är mina livlinor.
Jag skulla aldrig sticka en vän i ryggen. Det existerar inte. När någon jag bryr mig om mår dåligt. släpper jag allt.
Det har hänt att jag åkt hem från jobbet huxflux, för att en av dem jag trodde stod mig närmast var ledsen och behövde någon. Köpte med mig godis, bjöd på mat och stannade med henne hela natten.
Jag tycker om att göra sånt för mina vänner.
Jag skulle tycka att det var skönt om någon gjorde lika dant för mig.
Det har aldrig hänt. trotts allt jag nämt ovan så har aldrig än vän bara vilkorslöst gett mig en kram och sagt..
"det kommer bli bra, jag lovar"

Vissa personer jag känner tycker att dom är högre än andra. Tycker att dem är något mer, av olika anledningar. Ex kläderna dem bär, för att dem ser bra ut, för att dom dejtar någon som anses vara viktig eller för att dem har pengar.
Jag har aldrig påstått att jag är något. Det vet jag att jag inte är. Det har jag fått berättat för mig.
                      - Jag är ingen/inget.


Allt som jag gått igenom har ärrat mig och skadat mig både psykiskt och fysiskt. Mest psykiskt, Vilket kanske gör att jag inte alltid funkar som jag ska. Detta vet jag. Jag är inte en elak eller dålig människa på något vis.. jag tänker bara inte så långt som jag borde alla ggr.. många ggr.


Jag har slut på energi nu. Orkar inte.. *Skit ledsen*
                    - Behöver min Doris.. nu..


Dagens läxa. Bli inte vän med någon som du märker snackar skit om andra/gemensamma vänner. Dem snackar med alla sanorlikher även skit om dig. 


- Lesson Learned!


Förlåt...


Kommentarer
Postat av: Jenniferd med stumt D

Lindah inte vara ledsen. =( Önskar jag kunde krama dig från landet här borta.. men ring om d e nåt darling.



xx

2009-03-06 @ 15:25:25
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

servettoettikett.se

JOHOOOOO

2009-03-09 @ 10:59:16
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Inisen.com

Det är en grym värld, och vissa får verkligen gå igenom så mycket mer än andra.. :( Dock måste jag säga att du är skitsnygg & tycker att du ska skita i vad alla idioter säger! :)



Styrkekram!

2009-03-09 @ 11:52:24
URL: http://inisen.com
Postat av: Hannah

Inte vara ledsen,fast jag vet hur du känner och ingen ska behöva känna så!

2009-03-09 @ 13:06:25
URL: http://bloggingbyhannah.blogg.se/
Postat av: Jess

Nemen lindah gumman. Hur är det fatt? Människor kan vara grymt elaka,det har jag också just fått inse hur mycket hat och påhopp det finns, vuxen mobbning är lika elakt och grymt som för småbarn som blir utsatta för det med. Om jag får ge dig en positiv tanke nu så tycker jag att du alltid har en så dundrans bra utsrålning. och stycket med att inte killar skulle våga komma fram nrä man är ute med dig på krogen. That´s just bullshit om någon sagt det. jag har då aldrig märkt något av det. KRAMAR OM DIG!//Jess

2009-03-10 @ 11:06:47
URL: http://feirsjessiie.blogg.se/
Postat av: annso

hej lindah!!

jag blev så tagen när jag läste det du skrev....det var vackert men på samma gång så fruktansvärt! jag blir ledsen när jag tänker på alla dumma j*vla människor som fått dig att må såhär!jag vet hur du är och jag kan säga såhär: inte många strålar så klart som du gör! du har sån utstrålning lindah!! och världens fiiiiiinaste ögon;)

och så är du en jätte gullig tjej!!! glöm inte d!!!

föresten kolla gärna in min blogg=)

sköt om dig!!!

kraaaam annso i lillfickan!

2009-03-10 @ 20:42:08
URL: http://koppartrans.blogg.se/
Postat av: Angelica

Lindah .....Nog för att jag visste att folk kan vara för djävliga.

Men jag trodde inte du mådde så dåligt.

Men under skinnet så döljer det sig en yta :(

Tråkigt att höra.

Hoppas du mår bättre snart.



Kramixxx

2009-03-11 @ 14:23:09
URL: http://angellicious.blogg.se/
Postat av: Elinor

Finns då fan folk till allt!



Du är en grym person! skit ska man inte lyssna på det ska man spola ner!

2009-03-11 @ 20:56:39
URL: http://fundilera.blogspot.com
Postat av: Elinor

jo det är klart, men då är säkerligen den kompisen inte mycket att hänga i julgranen ändå!



Bara bra me mig, livet rullar på fortare än någonsin!

hur är det annars, va gör du?

2009-03-12 @ 11:59:34
URL: http://fundilera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0