"There is nothing that can't be done..

.. If we raise our voices as one". - M.J

Idag har jag suttit klistrad framför TV4. Har följt sändningarna i hyllning till Vård tids största stjärna, Michael Joseph Jackson. Det var en jätte fin hyllning/minnes sermoni tyckte jag.
Dock tycker jag, liksom de två kommentatorerna i TV studion, att de hyllnings ord som utdelades till MIchael, kom försent.
Om Michael hade fått så mkt som 2% av detta stöd och denna kärlek när han var vid livet.. när han blev anklagad för sexuellt ofredande av barn, så kanske vår kung av pop fortfarande varit vid liv? Går bara att spekulera i.

När jag satt som djupast in i snyffterierna så kommer min lillebror på 8 år in och sätter sig i soffan med mig och tittar, han frågar lite om vad som pågår på TV'n.. Jag försöker hitta ett bra sätt att beskriva Michael på.. Trixigt.. hur förklarar man för en 8 åring vem Michael är? Hur förklarar jag vilken GIGANTISK Supernova han är/var?
Jag lägger mig på hans nivå och försöker med..

- ALLA människor i HELA världen vet vem denna kille är
- *tystnad*
- Eller såhär.. Den här killen, är större en kungen i sverige.
- Oj!!!
- Aah.. Han är så stor och känd att han gör så att våran kung är som en liten fis!
- *chockad min*

Lillebror försvinner ut. I pausen så går jag till datorn för att kolla mailen... så kommer lillebror in i data rummet och säger..

- Du Lindah.. Den där killen som gör så att kungen är en fis, han verkar ganska bra.

Haha jadu.. det kan man nog minst sagt säga.
Trist att våran yngre generation inte kommer minnas Michael som den super begåvade människa han var.
Utan som någon konstig människa som Medierna målat upp.
För oss andra kommer han alltid vara... "The king of pop"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0