Vad gör man?

Ligger här i isabells säng.. isabell ligger brevid och sover.. är sådär full av massa tankar om saker som hänt den senaste tiden, dumma saker man gjort.. och sånt där man skulle vilja göra.. jag är ganska ofta fylld av sånt.. det blir ganska ofta väldigt trångt i huvudet på mig.. pga alla tankar och funderingar om allt och inget.. och då är det lätt att det blir lite fel.. eller.. rättare sagt.. mycket fel.

Jag har gjort en hel del puckade saker i mina dagar.. som jag verkligen önskar jag kunde få ogjorda.. men tyvärr funkar inte världen så.. hur mycket man än skulle vilja.. så vad gör man då? Rycker på axlarna och går vidare? Vänder och vrider på det några miljoner ggr till i hopp om en lösning.. eller hur ska man bete sig?
När man gjort allt man kan för att försöka "laga" det..? någon som har nått tips? Jag ska helt enkelt börja leva efter vad jag predikar.. "man ska aldrig ångra saker man gjort, bara saker man inte gjort. för det är dom sakerna man kan göra något åt"..


Det som snurrar i mitt huvud förutom det tidigare nämnda är..

  1. Ska jag färga tillbara mitt hår brunt?
  2. Jag saknar min lillasyster :(
  3. Vad i helvete ska jag göra med mitt liv?
  4. Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill jag VILL flytta tillbaka till USA!!
  5. Ge mig en drink.. en såndär super god citron drink som världens bästa bartender Janne slängde ihop till mig en gång när jag bad om nått som hjälpte mot halsont??! Kanske möjligen en "felix" också... (drinken d.v.s) mmm...
  6. Jag vill att någon ska designa min blogg..
  7. Kan Théa trycka ut dem där bebisarna nu eller???

Jag kan inte sova...

Jennifer skriver till mig på MSN as i write this... jag tycker inte om jennifer.... tycker att hon och jag borde byta plats. JAG vill vara i Florida...

jag ligger här och försöker komma ihåg senast jag fick en sån där.. mjuk lång tröstande kram.. en sån där.. "du-vet-att-jag-finns-här-om-du-behöver-mig-kram"... jag minns inte så långt tillbaka.. faktum är att jag inte ens minns senaste gången jag fick någon typ av kram...  Jag behöver nog en nu...
Jag behöver också en sån där vän man kan prata med.. om allt.. en sån där vän man kan ringa mitt i natten och bara stor gråta.. som inte dömmer en.. vad man än gjort. och som BARA lyssnar.. inte bara kontrar med sina egna problem... Så är det alltid..
Så länge jag kan minnas har det alltid varit jag som varit den som alltid tagit allas problem.. ställt upp, lyssnat, pysslat om och stöttat.. samtidigt som jag försökt bolla mina egna bekymmer.. jag har liksom alltid fått komma i andra hand.. även för mig själv.. det kanske inte är så konstigt att jag mått som jag gjort?
Jag menar.. den största tyngden har jag varit mina småsyskon.. speciellt Michaela.. allt som hände henne.. ni som står mig nära vet vad jag pratar om..
det var FAN ingen lätt pers.. trodde bara sånt hände på film.. inte i min familj.. inte min syster...
Jag saknar min lillebror också.. vi låg och smsade fram-o-tillbaka här i fredags förra veckan..
Han är så stark trotts allt han går egenom.. 15 år.. HAN är den som håller mig flytande.. som tröstar mig när jag gråter helt förtvivlat för vad det nu kan vara. han är bra att ha han.. min Joachim..

klockan är nu 3 på morgonen.. jag ska nog försöka sova...

Detta blev ett tungt inlägg...

Godnatt...




Kommentarer
Postat av: Dorothéa

Jo alla måste fråga!

Men jag vet inte hur jag ska göra än som sagt. Vi får la se.

Hör av mig med lösenordet in case of..



Ha en trevlig söndag =)

2008-11-16 @ 11:45:39
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Hannah

Men Lindah vilken chock =)

glad att du skrev,bra att du håller med :P



jag länkar dig!

2008-11-16 @ 14:18:27
URL: http://xol.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jo men tjo du! Har länge funderat på om du har en blogg. Kul kul!

2008-11-16 @ 16:08:10
URL: http://brickface.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! Hur är det? styra upp lite fika snart? Har som vanligt lyckats pajja min mobil och förlorat mina nummer igen suck....Kram

2008-11-16 @ 18:39:48
URL: http://artanpartan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0